onsdag 25 maj 2011

Kristianstad centrala P-platser

I Kristianstad finns 2 stora centrala P-plats även med plats för husbil och med möjlighet till övernattning i förhållandevis lugn miljö.

Markerade på kartan med röda pilar.

Den norra röda pilen Kockumsgatan
N56grader 02´ 20"
E14grader 05´ 24"


Den södra röda pilen P-plats vid Naturum
N56grader 01´ 42"
E14grader 08´ 39"




Eftersom jag bor och verkar i Kristianstad, så lägger jag upp lite länkar och bilder om min stad, som är värt ett besök som en liten vacker stad. Kristianstad grundades 1614 av den danske kungen Christian den fjärde, därav vår logga C4



Lite Kristianstads länkar :
Jag har även lämnat in ett medborgarförslag om en tänkbar ställplats med ett mycket bra lugnt läge längs Helgeå för husbilar. Här kan du läsa mer och du får gärna "puffa" på Kristianstads kommun om vikten för städerna att anlägga en bra husbils ställplats. 
Här en länk till mitt förslag Medborgarförslag Möjlig Ställplats för Husbilar i Kristianstad

Ytterligare några bilder från Kristianstad




Youtube:

Här kan du se fler filmer som jag filmat: ollej45
Strand Hugg i Tivoliparken Kristianstads Storband sommaren 2010 med Lena-Marie Walldén.
Låt det swinge som man säger i Norge!
Let it Swing and keep on smiling!

Är det något du undrar eller vill ha hjälp med om Kristianstadsbygden så hjälper jag dej gärna, om jag kan.
Mejla olle.p.johansson@gmail.com eller slå en signal mob. 0708 21 11 34

Kristianstads Biosfärområde - Vattenriket







Fler sidor på bloggen med Innehåll relaterat till Kristianstad
___________________________

 

Jag har placerat min blogg i Kristianstad bloggkartan.se

Läs även andra bloggares åsikter om : , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar